“Het was meteen raak”
Mirjam Jongenelen uit Fijnaart is professional organizer. Zij helpt particulieren en bedrijven om orde en overzicht te scheppen. Bij het opzetten van haar bedrijf Ovinzi krijgt Mirjam zelf steun van Haas Reklame. “Die begeleiding is heel fijn”, zegt ze. “Leon de Haas denkt in het hele traject met je mee. Je staat er niet alleen voor. Daardoor voel je je gesteund en zekerder.”
Het beroep van ‘professional organizer’ is onder andere bekend van tv-programma’s als ‘Een Huis Vol Spullen’. “Maar het houdt veel meer in”, vertelt Mirjam. “Ondernemers ondersteun ik bijvoorbeeld met het aanbrengen van een werkbare structuur in hun werkprocessen, agenda en administratie. Particulieren help ik met het opruimen en structureren van diverse ruimtes, het voorbereiden van verhuizingen en het maken van planningen. Maar ik ben er bijvoorbeeld tevens voor senioren die, ook met het oog op de toekomst, een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij het nemen van beslissingen over hun spullen en documenten. Zodat ze rust ervaren als alles op orde is. Het is praktische hulp die beklijft. Een organizer ordent, helpt keuzes te maken, ruimt mee op, brengt structuur aan en coacht zodat je het in de toekomst zelf kunt. Een speerpunt van mij is het structureren van een administratie. Ik help met het overzichtelijk ordenen en opbergen van belangrijke informatie, zowel digitaal als in de papieren versie. Vervolgens maken we een naslagwerk met dezelfde indeling als de administratie. Daardoor kan je zelf alles eenvoudig verwerken en terugvinden. Maar ook je naasten kunnen die zaken gemakkelijk overnemen als er plots iets gebeurt.”
Over inzicht
Ovinzi is op 1 januari 2021 officieel van start gegaan. “Ovinzi is een samentrekking van ‘over inzicht’”, licht Mirjam toe. In Haas Reklame vond zij een full service reclamebureau. “Leon denkt in alles met je mee, op een prettige manier. Hij en zijn team voelen haarfijn aan wat je als klant wilt. Ik ontving een eerste voorstel met drie ontwerpen voor een logo. Het was meteen raak. Datzelfde gold voor het briefpapier, de visitekaartjes en het ontwerp van de website. Het sprak meteen aan, zij vertaalden feilloos mijn ideeën naar een heel goed passende huisstijl. Alles waar ik lang tegenaan zat te hikken, loste Haas Reklame in één keer op. Dat is gewoon ideaal.”
Het beeldmerk bestaat uit cirkels die variëren in omvang en kleur. Los van elkaar zorgen de cirkels voor een onoverzichtelijke chaos. Maar door ze te rangschikken ontstaat er orde, rust en overzichtelijkheid. Dat is het werk van de professional organizer.
Daarnaast vormen deze elementen de letter ‘O’, de beginletter van Ovinzi.
Het gekozen font straalt rust en eenvoud uit. De gekozen spatiëring vergroot de leesbaarheid.
Voor de visitekaartjes is gekozen om een spotlak te gebruiken. Daardoor worden de visitekaartjes net even iets anders. Het speciale papier wat we gebruiken gaat ook niet rafelen bij de randen en blijft daardoor langer mooi.